söndag 29 mars 2009

Associationer

Så var årsmötet klart för detta år. Inga större överraskningar, inga långa ord argumentationer och inga heta diskussioner. Under fikat satt jag tillsammans med församlingsprästen. Vi pratade om ditt och datt. Allt från att plugga som vuxen, dumma människor, att han snart blir morfar, barns frigörelse osv. Han berättade om sin enda dotters enda försök till frigörelse; en resa till Gambia. Han och frun försökte tala henne tillrätta med att erbjuda sig att betala valfri resa i Europa. Men nej Gambia skulle det vara!!!!! Här vill jag då passa på att verkligen varmt tacka E för att ha tagit ifrån mig min idealistiska syn på landet Gambia som ett turistmål likt Egypten. E har passande nog talat om att reser man till Gambia är man kvinna och kort sagt ute efter bara en sak, dvs inte turista!!!!! => När prästen nu berättade om sin dotters resa så var försvann mina tankar tro ni????? Jo jag såg en ensam prästdotter i Gambia nyttjande stora svarta.... Så än ett tack till E som krossat min idealism.

Glömde berätta det för dig K ikväll när ni var här. Ska försöka ha ängeln i åtanke vid nästa snack om Gambia!!!;) Tack för trevligt kattsnack och ängeln!

4 kommentarer:

  1. Håhå! Där fick jag mig ett gott skratt...det vore en syn det! ;)

    SvaraRadera
  2. Hmm det var svårt att hålla minen och se medkännande ut!

    SvaraRadera
  3. Det är alltid roligt att ens man kan förgylla även din värld!!
    E fick sig ett gott skratt och lovar att komma med fler underhållande fakta!

    SvaraRadera
  4. Jag ser fram emot dessa fakta! Varje ny fakta verkar ge mig en helt ny världsbild.

    SvaraRadera