torsdag 12 mars 2009

Högmod och fall.

Så ska jag bjuda på ännu en hemmasnickrad analys.
Jag är troende så tillvida att allt jämnar ut sig. Ni har väl hört historien om han som sket i badkaret.... Vi vet att vatten breder ut sig på torrt papper för båda sidor strävar efter utjämning, en sockerbit i kaffe löser sig så att koncentratien blir jämn i hela kaffet istället för bara en liten bit. Det finns massor av fler exempel på fysisk och kemisk utjämning. Jag tror att detta funkar i vardagen oxå. Le mot nån annan så ler dom tillbaka är ett exempel. Ett annat är att ju högre och vanskligare mål man sätter desto högre bli fallet när tillvaron ska jämna ut sig och bli normal. Ju tuffare attityd nån har desto mer kommer det att krävas att komma tillbaka i"normal" nivå. Ja nu kanske ni förstår vad jag är ute efter. Den som bara upplever framgångar kommer så småningom när det jämnar ut sig få uppleva hårdare motgångar.

Nåja, ta det för vad det är. På ett personligt plan: Allt jag har har jag fått kämpa mig till, varje framgång har krävt en rejäl motgång.

Kram på er!!!! S

1 kommentar:

  1. Det är ju så att man längtar efter ålderdomen när man tänker efter, har man bara haft en massa motgångar hela livet så borde det ju vända så att man i slutet bara har det bra! ;)

    SvaraRadera