onsdag 30 september 2009

Ny energi

En konfrontation som heter duga har ägt rum. Blåslampan var ytterst nära arshlet denna gång och det har gett mig energi att vara här uppe.
En ny dag på IVA här uppe med allt vad det innebär.; pat vård, intoxer, lungödem, respirator vård, intubering och extubering, CVK inläggning, rondning och en massa värdefull information. Narkosläkaren är en pärla hon förklarar och fråga hela tiden om lilla JAG undrar om nåt. Hur värdefullt som helst.
Imorgon ska jag vara på postop. Låter inte så upphetsande men alla är jättemåna om att jag ska få se saker så dom har lovat hämta mig om det händer nåt kul.
De flesta i min klass är jätteklara över vad dom vill göra efter 3 år, vad dom ska läsa vidare till och jobba med. Det är inte jag, eller rättare sagt inte jag varit. Men nu har jag hittat nåt som verkar ganska kul och interssant. Det är fart och fläkt på IVA.
Kan meddela att jag faktiskt varit till nytta och hållit i en patient hand och en respirator slang under extubering och intubering idag. Annars är det så avancerad sjukvård att jag absolut inte annat kan göra än det som de ber mig om.....

1 kommentar:

  1. Det låter spännande. Själv var jag på katthemmet igår för det skulle vaccineras och blev svårt biten i handen - naturligtvis rakt in i en knoge......
    Gör ont som f.....n idag med jag hoppas på spritförband och väteperoxid.....

    SvaraRadera