tisdag 14 juni 2011

Frisk vs sjuk.

Jag tycker att frågan man bör ställa sig är ”vad behöver jag/min kropp för att bli frisk?” och vara öppen för att ändra allt möjligt! Kost, motion, livstil, till och med bostad! Man kan behöva ändra vilka man umgås med, hur man tänker, precis allt!

Jag tror det är just därför det kan vara så svårt att bli frisk. Allt beror på hur villig man är att förändra sig själv och sitt liv. Vi människor älskar vanor, även de dåliga vanorna. Så länge det är en vana så känner vi oss trygga även om det gör oss sjuka. Tanken är att få nya vanor som gör att man mår bra istället!

De flesta människor vill däremot bara ta ett piller och fortsätta leva som förut. Vi har lärt oss sen vi var små att när man är sjuk så går man till doktorn och tar ett piller och blir frisk. Vi lär oss inte att ta eget ansvar för vår hälsa.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivit!! Jag håller med inte alltid kul men, när är livet lätt att leva??

    SvaraRadera
  2. Aldrig nånsin men det är bara en själv som har ansvaret att förändra!

    SvaraRadera