söndag 2 maj 2010

Vänskap

Helgen som varit har bjudit på en massa egen tid. Kanske mest för att mitt sällskap inte varit så kul och för att familjen skulle känna av att det är helg. Det har gett mig en massa tid att fundera över saker och tings sammanhang...
Vänskap till exempel... Det slitna uttrycket : Enklaste sättet att få en vän är att vara en... Känns vettigt. Jag har oerhört fina vänner och jag behöver dem allihopa för tillsammans så blir det komplett. Jag har tappat vänner på grund av envägskommunikation. Önskemålen om att träffas och och ha kontakt har funnits men de har inte varit av typen tvåvägs...Sån vänskap kan jag vara utan. '
Vänskapen kan egentligen liknas vid ett äktenskaps löften: i nöd och lust. Nöden får stå för behovet av tröst och stöd. Lusten får stå för utveckling, diskussion och må bra i varandras sällskap. Kunna lita på att vännen aldrig skulle ge bort mitt förtroende till nån annan. Veta att mina funderingar och känslor är i tryggt förvar hos den som mottar dem...
Att känna varandra så väl att man hör det uttalade och förstår hur det är ställt...

Tack mina vänner för att ni finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar