måndag 9 maj 2011

Sammanfattning

3 års högskole studier.... Superroliga år men mycket slit och många omvälvande saker. Om resultatet blev ett högfärdigare jag får andra utvärdera. Mycket har jag lärt mig mycket mer borde jag har lärt. Men får väl citera mina lärare som säger att man aldrig blir fullärd och om man nån gång känner det så är man ute på mycket hal is.

Tittade tillbaka i lite anteckning i pedagogik kursen och fann detta:
  1. Lyssna till information i ämnet.
  2. Anteckna det du hör.
  3. Sammanfatta och renskriv dina anteckningar.
  4. Läs kompletterande litteratur i ämnet.
  5. Diskutera det du lärt med andra.
  6. Om möjligt; utför det du lärt.
  7. Undervisa andra i det du lärt.
Hur bra låter inte det? Lätt att följa steg för steg men tyvärr brukar det ta tvärstopp i sista punkten..... Hur många är intresserade av att höra vad nån annan kan eller vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar