måndag 5 september 2011

Fine - nice - good !

Livet bjuder på både det ena och det andra. En del överraskningar och en del icke överraskingar. Somliga kan förutsägas andra inte. Människor är oförutsägbara ibland men oftast inte. Lögner, baktaleri och annat skit förekommer i stoooora portioner överallt. Undrar bara om folk försår hur det drabbar....
Min mormor sa alltid:
"Den som har mest att förklara har mest att försvara"
Hur sant är inte det. Lika sant som att lögnaren måste ha gott minne.
Jag avskyr lögner och snack bakom ryggen. Vad vill man åstadkomma med det? Kanske att själv framstå bättre och dölja sina egna tillkortakommanden. Men man bör vara medveten om att den som snackar skit inför en även snackar skit om en. Det värsta som finns är den kategorin som skiner upp och är toktrevlig när man träffar dem och sen bakom ryggen spyr galla.
Vem vill ha en sån vän?

Jag vill inte - jag behöver inte, det finns ingen plats för dem i mitt liv. Men allteftersom man gör dessa upptäckter så brister en del illusioner men samtidigt ät det lättande för då vet man var man har dem.

Sådana upptäckter har gjorts tidigare och görs nu också. Tråkigt men sant.

1 kommentar:

  1. att vara en vän är inte bara vackra ord och smicker , det är att få sanningen och förstå att det faktiskt är för att jag tycker så mycket om dej och vill att du ska förstå som jag säger det.Att ringa upp och be om förlåt när man varit otydlig eller missuppfattats, det är att vara en vän varken mer eller mindre. att ge varandra stöd när det är befogat och sätta stopp när det är påväg ut i det blå.
    När man gått igenom allt detta då har man hittat en vän att bry sig om, en vän att gå igenom eld för och veta att man får om plåstrade fötter och ett skratt där vännen säger "vad har du lärt dej nu".

    SvaraRadera