onsdag 11 januari 2012

Provokativt - Jag vet! ha ha ha ha

Sett till kattuppfödare så påstår jag att 7 av 10 är och har det:

* trångt för sina djur
* skitigt
* är oärliga
* egotrippade ( mitt är bäst)
* vill leva ut och framstå som bäst
* Har höga planer varav 30% förverkligas
* pratar skit om andra men är mycket trevliga ansikte mot ansikte
* har dåligt ställt
* har mycket, på gränsen till usel kunskap om avel/genetik
* Vet och kan allt

Japp så fick jag det sagt. Hoppa på mig nu men gärna öppet! ;)

1 kommentar:

  1. Ja hur tänkte du nu ...Hahaha!!
    Jag minns en beskrivning på utställare från en icke invigd, -de är halta och lytta och ser då inte mycket ut för världen men katterna är minutöst om-skötta.
    Jag hoppas att mitt minne får utställningsvärlden att vara just så ( blå-paljetttop med snyggbyxa till, enormt snygg perser blåvit by the way... kvinnans hår var oklanderligt och hennes "nästan" drottning-lika elegans liksom stänkte av sig på de mer mediokra människorna bredvid.)SÅ just så vill jag vara :)

    SvaraRadera