onsdag 8 februari 2012

Mojsigt och nojsigt

Jag har en teori om tillhörighet. Det är viktigt med tillhörighet - att ta plats och fylla en plats för nån annan. Men för att orka fylla platsen måste den andre lämna energi och feedback tillbaka. Sugs det energi är tillhörigheten snart dränerad.

Att veta att förtroenden är trygga, att känna värme och lycka tillsammans.
Att sitta ner vid vännernas/vännens köksbord och känna sig varm och tillfreds.

Jag mår bra bättre än nån gång tidigare. Och jag har gjort varenda jävla förändring själv för att mitt tidigare liv inte var tillfredsställande! Jag tog mitt ansvar - gör du?

1 kommentar:

  1. :)
    Ja visst gör jag det och framför allt pratar jag till mina innersta känslor och ger dem ett ansikte innan jag förkastar dem...
    Om min egen känsla handlar om mej har jag inte råd att ignorera den, den säger något till mej och ger mej riktning för vad min själ vill. Alltså är jag arg på dej för att du är en sådan sur propp, kan det alltså ge mig detta svar tex. jag är sur på mig själ för att jag beter mig som en surpropp Jag är inte sur på dej för att du beter dej som en surpropp.
    Jag är sur på dej för att jag är en surpropp osv
    Hänger du med?
    Jag gillar denna Klurighet och vi är inte så förbaskat komplicerade som vi vill ge sken av :)

    SvaraRadera