onsdag 12 augusti 2009

To be a breeder

Hittade( läs stal) detta på nätet. Tycker det stämmer skrämmande bra!
Andra året; Kan allting
Tredje året; Redo att bli domare
Fjärde året; Tycker att domarna inte kan allt
Femte året; Köper fler katter
Sjätte året; Du undrar varför du inte nått toppen
Sjunde året; Du börjar lyssna till andra uppfödar planer
Åttonde året; Du börjar inse att dina katter inte är de bästa
Nionde året; Nu börjar du lyssna på andras råd
Tionde året; Du använder inte samma hane som alla andra
Elfte året; Du använder bara katter som har kvalitet
Tolfte året; Nu börjar du förstå


Var i skalan befinner du dig????

3 kommentarer:

  1. Så himla bra !!!! Jag har ju hållit på i åtta år nu och är nog ganska exakt där ......fast lyssnat på andras råd har jag nog gjort från början (det var ju så det startade) och har ALDRIG trott att mina katter är de bästa i världen.
    Domare är människor och har bra eller dåliga dagar. Man får bara förlita sig på att dagsformen är bra just när min katt ska upp. Dock finns det EN domare jag absolut inte vill ha - det märkte jag ganska tidigt och det sitter i.

    SvaraRadera
  2. Är eg inne på fjärde året (om man räknar den första kullen jag planerat) men det stadiet jag är på finns inte ens med. ;) Inser att jag aldrig kommer kunna allt! Iofs har jag fattat det hela tiden men ju mer man lär sig dessto mer fattar man att man inte kan

    SvaraRadera
  3. Tja jag har nog tagit råd redan från början... fast det är klart att nog räknar jag mig till nybörjarskaran...

    SvaraRadera