måndag 12 oktober 2009

Gruvsamt

Sitter och har lite ågren nu när jag snart ska iväg till avdelningen. Idag är det halvtidsbedömning och det är skit jobbigt att sitta och tala om sina egna fördelar, vad man är bra på ock så. Det är Fan så lättare att säga det man är dålig på. Sen sitter läraren och min handledare där och analyserar vad som sägs och låter mig sköta snacket. Det slutar med hjärtklappning, muntorka och hjärndöd.

Längtar för övrigt efter mina småmissar. Hörde från säker källa att de tre brudarna löper. Nice tycker jag för då slipper jag höra dem....Då är det därmed aktuellt att Molly åker till Bollen och skapar små Bollysar vid nästa löp.

Jag förstår att ni alla brinner av nyfikenhet vad som sker på en kirurgavdelning men jag ska berätta lite: Morgonrapprt, planera dropp, blanda dropp, dela ut medicin, ronda, göra efterrond grejer, hänga ut alla dropp (ca 15 st), ge smärtlindring, sätta nålar, ta prover, ta emot patienter både hemifrån och från operation, luncha, oj är klockan redan 13.00, skriva rond anteckning och dag anteckning, rapportera till kvällen, gå hem. Helt slut! Tur det är 20 minuters promenad tillbaka till lägenheten så man vaknar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar