måndag 13 april 2009

SJÄLVKÄNSLA OCH SJÄLVFÖRTROENDE

Självkänsla är egenskapen att uppleva sig själv som kompetent att klara av livets grundläggande utmaningar samt förtjänt av framgång och välmående.
Självkänsla anses av många hänga ihop med om man som barn fått uppleva kärlek eller inte.

Självförtroende är när man har mod nog att våga göra saker man vill, och känner sig trygg i sig själv. Personer med bra självförtroende uppfattas ofta som självsäkra och "coola", medan personer med dåligt självförtroende kan uppfattas som blyga och osäkra. För att få ett bra självförtroende behövs det ofta uppmuntran och kärlek .

1 kommentar:

  1. -jaha vad vill du berätta??
    Jag anser nog att du är över medel på båda!Dvs ,det är inge fel på din magkänsla!!När det gäller mig så har jag så jag klarar mig!kram

    SvaraRadera