onsdag 25 november 2009

Gentlemannen, är han död?

Jag gnäller och svär över brist på tid så det är lite ironiskt att jag gör som flest bloginlägg när jag har som minst tid.

Tittade in som snabbast på det lokala ICA för att köpa en flaska vitvins vinäger. Står i kön till kassan med denna enda sak. Framför står en äldre herre med sin kundvagn. Han vänder sig om tittar på mina händer och jag nästan förväntade mig att han skulle släppa fram mig före på grund av våra olika mängder saker. Men nej då, han börjar lasta sina 72 saker på rullbandet. Ja ni läser rätt, 72 st. ´Jag räknade av den enkla anledningen att jag behövde behärska mitt annars så goda humör.....

När han stod där och la upp kattmaten 1 och 1 = 14 st så insåg jag att gentlemannen har dött, han finns inte mer. Annars borde han väl ha släppt fram en yngre kvinna med 1 vara. Ja jag vet, jämlikhet! Vackert ord! Men jag släpper fram alla oavsett kön när jag har mycket i min kundvagn och den bakom bara har ett par grejer. Men se det är slut på det nu!

1 kommentar:

  1. Ha - gentlemän - finns dom ?
    Det händer nån enstaka gång att jag "räkar ut" för nån - men det är väl pga min otroligt höga ålder som ger dom "tycka synd om" känslor..... Var glad att de inte är artiga - de tycker nog att du är så ung och fräsch att du gott kan vänta......

    SvaraRadera