lördag 2 januari 2010

Bloggvett och etikett

Får man skriva vad som helst på en blogg? Får jag skriva att kunga... är ett ....hole som suger av/ut oss stackare pengar? Får jag skriva att kulturberikare är mindre inteligenta än urinnevånare? Får jag tycka att blondiner är dummare än andra och dessutom nämna dom vid namn? Får jag tala om för alla som vill veta att jag hatar några få människor här i världen?
Är det OK att anklaga människor i min närhet för att de får mig att må piss? Får jag skriva rakt ur mitt hjärta, utan tanke på familjen, att de måste va ...än tåget? Är det OK att utelämna mina nära och kära så till den milda grad att om de skulle läsa så blir de gaaalna på mig?

Filosof blir jag nog aldrig tyvärr, men så är det heller inte min valda yrkesväg heller!

3 kommentarer:

  1. Då jag faktiskt känner mig en aningens träffad av ditt inlägg så kan ju jag svara ;) Jo jag tycker man får skriva vad man tycker i sin blogg så länge man tex inte hetsar mot något som strider mot lagen, en blogg är en öppen dagbok, där man skriver sina tankar och känslor.
    Att skriva hur man uppfattar saker eller känner just då för stunden ser jag inte några problem med, det är ju precis så man känner.
    Däremot tycker jag inte det är ok att utelämna sina nära och kära så att dem tar illa upp är rätt och har jag gjort det med mina tankar ber jag (offentligt som en blogg är) om ursäkt! Jag skriver det som finns i mitt hjärta när jag sätter mig vid datorn, hur jag känner och upplever saker just för stunden.
    Har ju inte nämnt någon vid namn så kanske är det inte mig du menar trots allt men dina senaste inlägg kan iaf tolkas så ;)

    SvaraRadera
  2. Jag menar inte Dig!!! Snälla rara,hoppas du tror mig vara rakare och ärligare änså! Följer ett par bloggar där man lämnar ut sina barn och ett par andra där man faktiskt hetsar mot folkgrupp! Kan för övrigt tipsa dig om dem om du vill.....

    SvaraRadera
  3. Blev lite osäker där om du kanske hade tagit illa vid dig av mitt nyårsdepp... Tyckte inte det var så illa men blev lite orolig! Menar ju det jag skrev att jag älskar mina vänner och du är ju i topp helt klart, det hoppas jag du vet min förebild! ;)
    Dem bloggarna verkar ju va värre än min då helt klart...

    SvaraRadera