onsdag 6 januari 2010

Sen kväll

Sitter ensam vaken vid datorn. Efter att ha jobbat 2 hektiska nätter så är väl kroppen lite speedad. Har försett mig med en whiskey och 4 skumtomtar. En ganska lyckad kombination.

Lite olika tankar far genom skallen men det känns ganska bra. Oket som legat över sen före jul är nu skriven klart och inlämnat, till och med 12 timmar innan deadline. Inget sista minuten arbete här inte...

Vid middagen blev det lite argumenation om småsaker. Kallade sambon för barnslig och annat mindre smickrande. Dottern blev ledsen och stack upp till sitt rum. Efter ett tag fick pappan lite dåligt samvete och gick upp med en försoningsgåva: 2 ischoklad och 2 skumtomtar samt ett förlåt. Den inte så dumma dottern sa senare när vi var i enrum att: Om pappa är arg är det bara att krypa under täcket och hata livet. Då mjuknar han och allt blir bra! Smart unge!

Annars gör katterna sitt bästa för att klä av granen, nice med lite hjälp tycker jag. Måste bara lära dem att lägga kulorna i kartongen och inte under soffan.

I morrn tittar en kompis med dottern in. Ska bli trevligt för det var ett tag sen vi träffades. En annan vän som varit rikrigt dåli är lite på bättringsvägen. Ska ringa i morrn och kolla läget.

Snart är wirren slut och då ska jag väl masa mig i säng. Har tittat lite efter kurser och bestämt mig tö att läsa en retorik kurs efter min utbildning är klar. Alltid bra att kunna argumentera. Den 18:e börjar jag ny kurs, en kurs som känns som jag: Ledarskap. Ha ha, skämtar bara....

På återseende.

1 kommentar:

  1. Hahaha - underbart att ha ett barn som ger balans och funderingar över saker och ting. Att dottern lindar pappa runt lillfingret är ju inget nytt egentligen.... Så ska det vara i ett sunt familjeliv. Hon lär sig hantera män i tidig ålder....

    SvaraRadera