fredag 12 juni 2009

Äääntligen

är det sommarlov för barnen med. Lilla älsklingen E har äntligen fått lov. Tiden går fort och jag har svårt att förstå att hon nästa gång går ut 4:an. Om 2 år har jag min egen examen. Då ska jag stå på Arken trappan och ett nytt arbetsliv väntar....Huga, vill inte riktigt tänka så långt. Jag har ju hela tiden sagt OM jag läser hela utbildningen, OM jag har ork och motivation...För jag tror det är viktigt att se över motovation och intsällning om man ska klara stora saker här i livet, som ex börja läsa på "äldre" dar. Med motivation och lite jädrar anamma kommer man långt. Det har åtminstone funkat i mitt fall. Inställningen känns också viktig. Att jag bestämt mig och är positiv till det jag valt att göra är himla viktigt har jag dessutom märkt.
Blir så förbannad på "gubbarna" i föreningen som förkastar alla förslag till förändring; "Nä det går inte", "Nä det är inte lönt". Har lust ibland att skrika åt dem ; "Gubbjävlar fattar ni inte, har man den inställningen så kommer inget heller att hända" Och dessutom om man inte testar så vet man ju inte heller, bara för att nåt inte funkat för 20 år sen så finns det väl inget som säger att det inte skulle funka nu! Nä för fasen ladda om bössan och skjut! (Ta det inte bokstavligt)

P o K från en som laddat om och smålängtar till skolstart i höst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar