torsdag 25 juni 2009

Hemma igen

Japp så är det. Varit hos min pappa och umgåtts med honom i 3 dagar. Sk¨önt komma hemmifrån men lika skönt komma hem. Igår gick vi, jag o I, på trädgårdsvandring hemma hos nån riking. Arkitekt planerat, proffsanlagt och proffsplanterat. Snygg? Nja, K du har mycket finare blommor hemma, snyggare varianter och färger likaså. Stenläggningen var imponerande. Vad jag var mest intresserad av var egentligen att få låna toan.... Det sägs att dom har en italiensk skitstol i marmor värd 80 000:-. Undrar hur det känns att skita i en sån.... Eller kräkas för all del. Deras stoooora damm , ca 5 m i dia, kallades fågelbad.....
Hm vi har tydligen olika mått och värderingar här i livet.

3 kommentarer:

  1. Hmm verkligen olikt de omgivningar man stöter på annars... Fast jag tror ni hade trevligt!!

    SvaraRadera
  2. Menar du mig?? Hur ful trädgård hade de då egentligen?? å en fågelsjö är väl inget man vill ha på gården...tänk på all influensa!!

    SvaraRadera
  3. Japp, rätt uppfattat! Det är dig jag menar! Välplanerat, fina växter som du vet vad de heter och kan sköta om! Om dessutom blomstertittandet blir uttråkande finns andra ådriga saker att iaktta.....

    SvaraRadera