tisdag 30 juni 2009

Att vara sig själv

Jag tänker på Norrlands guld reklamen; Att få vara sig själv en stund. Det är en klok reklam om man bortser från en stund. är det inte det vi alla alltid borde vara?! Oss själva. Inte behöva gör sig till i andras sällskap och jobba stenhårt på att andra ska tycka om en. För min del så är det just när folk är sig själva som jag anser det vara värt att lära känna och tycka om.

Funderar också på varför det är åtråvärt att vara vän med vissa människor.Varför ger det status att få säga Haon är min kompis. Min kära vän, du som brukar läsa min blogg, du vet att vi diskuterat detta! Varför just du är så åtråvärd som vän. Jag har svaret men jag tänker inte gå ut med det offentligt! ;) Du får tåla dig!

Få saker imponerar så mycket på mig som; Ärlighet, naturlighet, kunskap och intelligens som det inte skyltas med. Själv försöker jag dämpa min ärlighet, inte alltid skylta med vad jag tycker inför andra. Att vara för ärlig brukar straffa sig. Naturlighet: jag är som jag är. Naturligtvis! Kunskap: Nja, men jag lär mig nya saker hela tiden. Intelligens: Inte mer än nån annan. Normalbegåvad skulle jag vilja säga.

När nu ärligheten ska skyltas fram så får jag väl erkänna några saker som jag har svårt för också: Prat; Alltför många ord i en mening gör att jag tappar tråden och antagligen ser otroligt dum(naturlig) ut.Det är så jobbigt med mycket ord. Ta det kort och kärnfullt. Då har alla förstått. Försök sen inte förklara vad du sagt, då sätter du sig själv grensle över stången på en herrcykel. Ajajajaj. Ljug: Folk som ljuger mig så uppenbart öppet i ansiktet att jag fattar det. Usch då är det "skite i det blå skåpet"! Sist grejen jag tar upp; (lita på att jag har svårt för massor av saker) Gnäll; Avskyr folk som gnäller och inget gör för att förbättra situationen. Vill man inte påverka eller kan påverka till bättre läge. Skit i att gnälla då!!!!

Nä, nu ska här godnattas innan jag gjort mig olycklig med för mycket ärlighet...

3 kommentarer:

  1. Hahaha - bra rutet ! Att vara vän med just "DEN" är viktigt för många. Visst - om jag var vän med kungen skulle det väl kännas häftigt men jag är precis lika lycklig över att kalla en kämpande, pluggande, odlande, kattälskande, full av klokskaper, surande, skrattande, grälande och knorrande norrlandsmamma för min vän.

    SvaraRadera
  2. Vissa saker kräver många ord. Kortfattat är bra, men det finns situationer som kräver förklaranden och förtydliganden också.

    SvaraRadera