torsdag 9 juli 2009

Livet......

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig var dag, men ibland blir den aldrig densamma mer. Detta stämmer så bra, så bra. I natt avled en av mina älsklingstanter på jobbet. Trots att det inte var helt oväntat stannar liksom tiden en stund. Man tänker på livet och döden som ju går hand i hand. Linjen där emellan är så skör. Man blir väldigt ödmjuk inför livets under och tacksam för det man har. På mitt arbete är döden inget skrämmande, snarare en befrielse. Det känns som ett ärofullt arbete att hjälpa den döende och anhöriga till ett bra avslut. Det känns samtidigt som en personlig sorg då hon bott många många år på samma avdelning och man fått en nära relation till henne! I ljust minne bevarad får en helt ny innebörd!

6 kommentarer:

  1. Men.....är det hon jag tänker på tro.... lilla mys favorit också ???

    SvaraRadera
  2. Man måste tänka på att de får sååååå mycket bättre utan sin skröpliga värkande kropp och sitt förvirrade sinne.
    Bara att gratulera till friheten faktiskt !
    Trots allt det så blir det som ett hål i hjärtat på oss som är kvar.

    SvaraRadera
  3. Monika! Du tänker helt rätt! OCh det var jobbigt för oss alla!
    Karin! Du har också rätt men hjärtat förstår inte vad hjärnan säger!

    SvaraRadera
  4. Jag mötte "bilen" igår när vi for från stan och då tänkte jag att jaha...nu är det slut.. jag kände på mig det...så lessamt. lilla goa gumman :( Det kommer bli hemskt tomt....hon var så speciell och för alltid kommer jag kalla mig lilla my .

    SvaraRadera
  5. Du blev Lilla My för de flesta av oss när hon började kalla dig det!

    SvaraRadera
  6. ja det har ju blivit så, har ju haft lilla my som favvo redan i muminfilmerna ( som jag vet du ÄLSKADE moahahahahaha ) så det passar mig perfekt att få bli kallad det... vad tomt det kommer bli att komma tillbaka till ett sånt tomrum det hjälps inte...

    SvaraRadera