fredag 3 juli 2009

Uppslukad

Hur man människohjärnan vara så funtad att den uppslukas totalt av saker som sker, antingen den egna betydelsen eller hobbies? Min egen betydelse anser jag vara måttlig och därför uppslukas jag snarare av hobbies. Nu kan väl det gågna årets studier inte räknas in i den kategorin men min sommarhobby! Just nu tänker jag gamla bilder, drömmer om dem, scannar dem, söker lösningar till vilka de oidentifierade damerna och herrarna kan vara. Och det är hur kul som helst.

Om jag utvecklar den lilla funderingen kring egen betydelse så kan det kännas skit skumt när människor man känner helt plötsligt blir uppfyllda av sin egen betydelse. De känns helt främmande plötsligt. Mycket konstigt. Men man når den med lite kliande och slickande! Det när deras ego! Det är då man kommer tillbaka till tidigare inlägg; Lyssna/hör, tala samtidigt/samtala osv.

1 kommentar:

  1. Oo Ja;Mitt ego är fulländat ...Du har väl sätt det på utställningarna?! och I love you too!!

    SvaraRadera