fredag 13 februari 2009

Irritationsmoment


Måste bara skriva av mig lite besvikelse. Jag hatar verkligen grupparbeten. Inte för att jag har svårigheter att samarbeta med andra ( tror dock att vissa läsare av denna blogg anser att jag har det) utan för att jag sätter målen högt och vill göra bra arbeten. Tyvärr delar inte alla den ambitionen utan när man kommit överens om saker så bryter man det. Förklaringar som "Nja jag hade inte tid" "Jag glömde hemma" "Jag hittade inget att skriva om". Då sitter en annan där med långnäsan och har skrivit massor, varit plikttrogen och plågat sig med att få saker och ting klart. Man tar på sig ytterligare för att arbetet ska bli klart. De mindre ambitionslystna får då bra betyg för saker dom faktiskt inte deltagit i. När vi ska träffas i gruppen sitter man och sms:ar, snackar på msn eller kollar smink o sånt på nätet. Grrrr!!! Fortsätter det tänker jag minsann skvallra för fröken!!! Småsint? Jajamänsan det kan du ge dig på!!!!! Jag tänker framhålla vad jag har gjort för jag vill ha credit för det!

2 kommentarer:

  1. You go girl!!
    Ha inge jantelag i dig nu , din tid att erövra är NU!

    SvaraRadera
  2. Självklart! Förhoppningsvis har ni skriftliga utvärderingar i slutet på varje moment, det är ett bra tillfälle om inte annat (fast där kanske man vill ta upp något annat också som man vill vara anonym för)... Man ska hur som helst inte låta det "flyta förbi"! För deras skull inte minst, det är ju faktiskt allvar!

    SvaraRadera