söndag 8 februari 2009

Svart och vitt.


Genom egen självanalys och genom god väns analys av mig själv så är det klart att jag är en av dem som ser saker i svart eller vitt. Har sett ett mönster i att när det handlar om saker, företeelser eller nya bekantskaper. Jag har alltid en snabb uppfattning om vad som är bra eller dåligt. Upplystes genom min egen analys att jag borde ge allt som nämnts ovan en andra chans och började göra det. Tänkte att nya bekanskaper ska få en andra chans när jag dömt ut dem.... Men fasen, i alla fall hittills har den första svart/vita tolkningen varit rätt. Min kloka pappas ordspråk: "Första tanken är alltid bäst" regerar.

Mitt liv får fortsätta vara svart/vitt, jag trivs med det och framför allt det funkar och känns tryggt. Då slipper man spilla möda på det som är dömt att misslyckas....

Kram /S

2 kommentarer:

  1. Man ska göra det som är tryggast! Sen går ju det inte att komma ifrån att svart o vitt är fint ihop ;)

    SvaraRadera
  2. Mitt mantra
    -Kunskap glädje= förtroende!
    Du får vara hur svart-vit du vill, bara du är den du är...Helt underbar!
    Du ger mer än du tar!!
    Kram

    SvaraRadera