måndag 9 februari 2009

Upprörd....


Jo, men visst! Bra start på veckan eller hur. Bara måndag och redan denna irritation. Skrev ett mail till en uppfödarkollega som jag tidigare lånat hane av. Såg av en tillfällighet att han registrerats i en annan färg. Trodde då i min enfald att jag kunde söka information hos henne i fallet. Tyvärr misstog jag mig trots mitt snälla och undrande mail där jag frågade om hennes åsikt och skickade med bilder på mina egna. Svar tillbaka: Hej, Javisst har han registrerats om. MVH XX.


Är det detta som händer när man blir stooor, omsvärmad av andra kollegor, nån att se upp till. Är det då man slutar bry sig? Slutar behöva hjälpa andra, känna sig tvingad att svara på enfaldiga mail från andra uppfödare?


Nu är risken mycket liten, ja till och med minimal att jag skulle bli plötsligt populär på samma vis som hon. Det ligger inte riktigt i min ambition då jag trivs bra som det är. Men om, det skulle ske SNÄLLA SNÄLLA, Ni som är mina vänner säg åt mig! Kläm till mig och påminn mig att även jag började jag utan kunskap. Tror det är viktigt att komma ihåg det!


/S

1 kommentar:

  1. Stor uppfödare, =uppblåst uppfödare som helt enkelt inte har tid med sånna som dig (OViktiga Personer).Jag kan bara beklaga , men det finns färskingar som beter sig likadant, om det nu är till någon tröst!!
    Du är ingen OVP, så rör om en storm i vattenglaset ,så ska vi se om det välter!!

    SvaraRadera