söndag 10 maj 2009

Att vara glad och trevlig jämt!

Det tar på krafterna att vara glad och trevlig jämt och därför ska jag hädanefter ha större förståelse för de människor jag träffar som är på dåligt humör. Jag ska bemöta dem med ett leende och säga eller åtminstone försöka förmedla: Jag förstår! Du är egentligen en trevlig och glad människa men att du för stunden fått nog. Jag ska inte göra som jag gjorde med människan i receptionen på KomVux här istan. Jag tyckte att hennes arbetsgivare skulle kosta på henne en charmkurs.....Vilket hon blev väldigt förnärmad över. Säkert med all rätt.

Jag lovar därför att hädanefter försöka ha en överseende attityd med sura människor så länge deras humör inte är kränkande, och det inte är i familjen, eller bland grannarna... Nåja, jag ska göra mitt bästa och sänder härmed en hyllning till alla er som har offentliga jobb som te x K som är frissa. Ni har mitt fulla medlidande. Själv har jag snart klarat av 4 veckor med enbart glada miner och hurrarop över skitgöra....

2 kommentarer:

  1. Det är inga problem , tänk på vad ett leende kan göra...du kan få vilken fryst lax som hällst att smälta...och det funkar varje gång!!Sedan får man inte ta saker personlig , lättare sagt än gjort!

    SvaraRadera
  2. Vill man gnälla om saker som egentligen inte är tillåtet enligt "normen" är dte bara att gå in på
    http://grumpy-lady.blogspot.com/
    och gnälla på utav bara f--n - OM ALLT !
    Man är helt anonym - även den som har den så dte är bara att tuta och köra.

    SvaraRadera