söndag 24 maj 2009

Mantran/klyschor

De allra flesta jag känner har ett mantra/klyscha. Varför frågar man sig, jag tror det är för att övertyga sig själv och andra att så här ska det vara eller om man upprepar samma sak massor av gånger så sker det faktiskt. Min chefs mantra är: "Men det är er skyldighet!" Gäller allt från den simplaste sak på jobbet till att läsa sin lön. Det är massor med skyldigheter.
En av mina vänners vänner har: "storleken har ingen betydelse". Ha! Vem försöker han lura????
En annan i min bekantskapskrets :"vi måste gå ut och ta en öl nån gång". Japp säg bara till! Har inte hänt än, kanske det inte är upprepat tillräckligt många gånger.....Vad sägs om: "det ordnar sig alltid". Nä det gör det inte!!!!! Liknar kattskit säger jag!
Jag är inte överdrivet förtjust i klyschor och helt säkert använder jag mig av flera jag med, bara inget jag är medveten om. Det vill säga lyckligt ovetande, alltså behöver jag inte irritera mig på mig själv.

See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar