onsdag 27 maj 2009

Hyllning

En liten stillsam hyllning till min dotter. Du är klok(ibland inte), du är snäll, humoristisk och ibland helt galen. Det som stundvis glimtar igenom i förtonårstiden nu är den vuxna tjej du kommer att bli. Fylld av humor som ibland blixtrar till och genom knivskarp uppfattning ser det roliga i händelser. Kommer med en kommentar som bara sätter pricken över i:et! För mig är du vacker, kanske det allra vackraste som finns. (Skatorna tycker om sina ungar oxå har jag hört sägas)Du kommer att bli outstanding som tonåring och ung vuxen kvinna. Hoppas du hittar nån som förstår ditt värde när det är dax. Klokskapen finns där redan nu, stundvis slår du oss med häpnad. Det finns absolut tillfällen när du gör mig helt galen av ilska och det faktiskt nästan inte går att diskutera med dig. En föraning om tonårstiden som antagligen inte är så långt borta. Somliga är inte medvetna om vad som gås miste om! Eller kanske?! Åtminstone hoppas jag det, och att det skapar tonvis med ångest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar