tisdag 12 maj 2009

Hissa och Dissa

Populärt inslag i Rix Morronzoo. När jag nu satte mig för att göra detta själv var tanken glasklar och mitt hiss och diss var klockrent. 10 sekunder senare är det borta innan jag ens fått ner början. Hur kan det bli så? Risken finns att det inte blir fullt så bra nu men en enkel variant får passa in.
Våren ska hissas! Jag är väldigt förtjust i vintern och snötäcken som döljer det som måste göras på tomten. Men ja blir så himla glad när gräset börjar grönska, mina perenner kommer och solen värmer ansiktet.
Disset får bli fritidsfröknar som inte tror att man har nåt liv utanför deras område. Som kräver in sommarscheman tidigt tidigt utan hänsyn till att man inte kan påverka den biten själv. Kanske jag ska lämna in måndag till fredag tider för stackars E, 7-16, för att sen plocka bort de dagar det inte blir aktuellt. Då lär jag bli dissad själv.

Nåja, sista VFU veckan är snart slut och det känns som ett hiss i sig. VI alla på avdelningen är så himla trött och slut och snart börjar uppladdning för tenta. Tjoho!

1 kommentar:

  1. Ja det har du rätt i ! schemat finns klart för dig i allafall att hämta :) Det ska väl hissas va??
    ha en fin dag i solen
    kram kram

    SvaraRadera