fredag 8 maj 2009

Kalla mig gärna dum

men jag fattar inte varför vissa människor väcker en massa känslor, både positiva och negativa. Varför tål man inte se en del, varför blir somliga helt galen bara vissa öppnar truten och säger nåt förvisso ganska kontroversiellt bara för att väcka debatt. När debatten är väckt dyker den kontroversiella personen sitt huvud i sanden och "dör" nöjd över att ha lyckats.
Kalla mig gärna dum igen när jag inte fattar varför vissa människor anser sig måsta utkämpa andras fajter utan eget intresse. Tror man att man ska ligga bättre till bara därför? Det finns en enormt sliten klyscha: " Den som lever får se". (Hatar dessutom klyschor, anser det vara fantasilöst) Ja så är det väl! Man ska inte veta allt, fatta allt eller kunna allt. Då kanske man inte blev tillräckligt nyfiken för att leva vidare....

Kan jag få ett tredje pris nu K? När jag inget fattar men gnäller ändå???

1 kommentar:

  1. Beige var namnet!!Bättre kan du...rankad tionde plats på gnällkärringlistan.
    Jag trodde nog du var mer marinblå...men blue kan man ju va ibland utan att för den skull tappa sin rätta färg! Men rosa är väl ändå mer rätt och är närmare rött oxå!!

    SvaraRadera